Laurel vs Yanny

Как улучшить навыки аудирования, как развивать устную речь. Выбор и обсуждение упражнений по аудированию на английском языке.

Модераторы: zymbronia, gavenkoa

Аватара пользователя
gavenkoa
Сообщения: 2800
Зарегистрирован: 01 мар 2018, 13:00
Благодарил (а): 3100 раз
Поблагодарили: 582 раза

#51

Сообщение gavenkoa »

Yety пишет: 17 окт 2018, 13:26 Never thought this thread would ever be revived...)
How Old Are Your Ears? (Hearing Test)
There is an issue with recording:
Format : AAC
Format/Info : Advanced Audio Codec
Codec ID : mp4a-40-2
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 126 kb/s
Channel(s) : 2 channels
Sampling rate : 44.1 kHz
Compression mode : Lossy
Because of lossy compression and low bitrate (I extracted best quality from youtube) frequencies above 8000Hz just dropped or severely damaged.

Another issue is with playback hardware. Typical customer sound system has low bandwdith characteristics despite advertisement in tech spec.

I created CSound file with sinusoid with frequency going up each second by 1000Hz: http://hg.defun.work/exp/file/tip/csoun ... es/sin.csd

I open compiled WAV file in Audacity ant at 14000Hz it looks like mess:

Изображение

So 14000 Hz can't be represented by sampling rate 44100 Hz ((

It is not you old but because of recording and reproducing system limits what you can't hear ))

There is no such garbage in produced WAV file with:
sr = 192000 ; audio sampling rate
I switched sound card to 192kHz sampling too.

My PC speaker can't produce sound above 12000Hz and my headphones above 1300Hz. It is not the case that I'm old ))
За это сообщение автора gavenkoa поблагодарил:
Yety
Аватара пользователя
Yety
Сообщения: 11163
Зарегистрирован: 28 фев 2018, 23:44
Благодарил (а): 3371 раз
Поблагодарили: 5387 раз

#52

Сообщение Yety »

Is it Laurel or Gavin? 🤔

Изображение

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Laurel_Hubbard
Но там даже не приводится его/её birth name..

Так что - только в 'жёлтой прессе'.)
Ответить
  • Похожие темы
    Ответы
    Просмотры
    Последнее сообщение

Вернуться в «Аудирование и говорение»