Страница 1 из 1

60-second Listen and Transcript Challenge: Video 2

Добавлено: 09 апр 2018, 16:56
Chinara
ПРАВИЛА ЧЕЛЕНДЖАПоказать
  1. Любой желающий выкладывает видеоролик или аудиофайл в новой ветке. Название ветки должно быть по такому образцу 60-second Listen and Transcript Challenge: Video 1 (или Audio 1)
  2. Аудио/видеоролик или отрывок из него должны быть длительностью примерно 1 минуту. Максимум 2 минуты.
  3. Выкладывающий аудио или видео для челенджа определяет дату и время, когда им будет выложен правильный транскрипт и указывает это в первом посте с заданием.
  4. Также в первом посте под спойлером необходимо разместить эти Правила.
  5. Участники челенджа пишут свой вариант транскрипта и выкладывают его под спойлер
  6. Перед транскриптом или после него без спойлера каждый участник выкладывает русский перевод минимум 3-х, максимум 5-ти слов и выражений из ролика, которые ему понравились в случайном порядке. Это обязательное условие участия в челендже.
  7. Следующий участник находит эти выражения и выкладывает ответы под вторым спойлером.
  8. И так далее.
  9. При желании топикстартер или участники челенджа могут кроме 3-5 обязательных слов и выражений выложить вопросы или другие задания по ролику на свое усмотрение.
  10. В установленную дату и время топикстартером выкладывается правильный вариант транскрипта. Ответы на другие задания тоже выкладываются после этого момента.
https://f1.media.brightcove.com/4/13991 ... 1438206001

Правильный транскрипт будет выложен в понедельник 16.04.2018 г. в 8:00 МСК

Образец оформления поста-ответа:

Изображение

60-second Listen and Transcript Challenge: Video 2

Добавлено: 15 апр 2018, 20:33
Syaochka aka JuliaKu
СпойлерПоказать
How do you get to Carnegie Hall? Practice. For sure.
This is Scientific American’s 60 Second Science. I’m Karen Hopkin. This’ll just take a minute.

You might also want to switch on your Alpha-synuclein gene and for (?) Dual specificity phosphatase too. Because a new study finds that these are other genes that activated when professional musicians (strout(?) their staff. The findings (?) on the journal Nature and Scientific Reports mastering an instrument is no easy (fit ?). It requires timing, coordination, emotional interpretation and an ability to integrate information that comes (…?) through the ears, the eyes and the fingers. But what gets rise to musical ability biologically speaking?
To climed (?) out researchers took blood samples from ten professional musicians before and after they played the selection of pieces by Stravinsky, Haydn, Mozart and Bach.
And they identified all of the genes that were turned on doing the performance. That is those genes that actually got transcribed into RNS that could be used to make proteins. What they saw was a boostening (?) activity of genes involved in neural growth and flexibility which could account for musicians’ brains being good at forging new connections.
Genes involved in neural control would(?) also (wrapped up) (?) and were those that led up the brain’s pleasure centre.
Perhaps, not surprisingly versions of about a third of these musically important genes are known also to be active in song birds. Another creature whose lively herd depends on using musical talent to well an audience.
Thanks for the minute for Scientific American’s 60 Second Science. I am Karen Hopkin.
1) ковать, подделывать
2) певчая птица
3) нейронный

60-second Listen and Transcript Challenge: Video 2

Добавлено: 16 апр 2018, 00:40
Бубль Гум
Ух ты, еще один диктант :)

-продемонстрировать мастерство, показать свои лучшие качества
-произвести впечатление на зрителей/слушателей
-средства к существованию
transcriptПоказать
How do you get to Carnegie Hall? Practice, for sure.
This is Scientific American 60 Seconds Science. I'm Karen Hopkin. This will just take a minute. You might also want to switch on your alpha-synuclein gene and throw in a dual specificity phosphotase or two, because a new study finds that these and other genes are activated when professional musicians strut their stuff. The findings are in the journal Nature Scientific Reports. Mastering an instrument is no easy feat. It requires timing, coordination, emotional interpretation and an ability to integrate information that comes in through the ears, the eyes and the fingers. But what gives rise to musical ability, biologically speaking? To find out researchers took blood samples from 10 professional musicians before and after they played a selection of pieces by Stravinski, ?Hyden?, Mozart and Bach and they identified all of the genes that were turned on during the performance. That is those genes that actually got transcribed into RNAs that could be used to make proteins. What they saw was a boost in the activity of genes involved in neural growth and flexibility. Which could account for musicians' brains being good at forging new connections. Genes involved in motor control were also ??? as were those that light up the brain's pleasure center. Perhaps not surprisingly versions of about a third of these musically important genes are known also to be active in song birds. Another creature whose livelihood depends on using musical talent to wow an audience. Thanks for the minute. For Scientific American 60 Seconds Science. I'm Karen Hopkin.
ответы на загадкиПоказать
1) ковать, подделывать - forge
2) певчая птица - song bird
3) нейронный - neural

60-second Listen and Transcript Challenge: Video 2

Добавлено: 16 апр 2018, 08:18
Chinara
Бубль Гум пишет: 16 апр 2018, 00:40 Ух ты, еще один диктант :)
Я сразу выложила 5. Так что у вас ещё 3 невыполненных в запасе 😉

60-second Listen and Transcript Challenge: Video 2

Добавлено: 17 апр 2018, 13:53
Yety
Очень хороший выбор ролика: и музон мешает иногда, и теточка тараторит ничего так - чтоб уложиться в минуту.)
Спасибо!

60-second Listen and Transcript Challenge: Video 2

Добавлено: 18 апр 2018, 11:53
Chinara
Yety пишет: 17 апр 2018, 13:53 Очень хороший выбор ролика: и музон мешает иногда, и теточка тараторит ничего так - чтоб уложиться в минуту.)
Спасибо!
😉 я старалась

60-second Listen and Transcript Challenge: Video 2

Добавлено: 18 апр 2018, 12:06
Yety
(Напялив кэп-ку) Кстати, правильные скрипты тоже имеет смысл выкладывать под катом. Тогда это задание останется свежим-актуальным для всех желающих потренировать свои ушки в дальнейшем.

60-second Listen and Transcript Challenge: Video 2

Добавлено: 18 апр 2018, 13:39
Chinara
Yety пишет: 18 апр 2018, 12:06 (Напялив кэп-ку) Кстати, правильные скрипты тоже имеет смысл выкладывать под катом. Тогда это задание останется свежим-актуальным для всех желающих потренировать свои ушки в дальнейшем.
Так и планировала 😎

60-second Listen and Transcript Challenge: Video 2

Добавлено: 23 апр 2018, 18:50
dandelion
Это видео мне показалось сложнее первого, некоторые моменты слушала много раз и до сих пор в одном месте не поняла до конца.
Слова:
добавить (a phrasal verb)
овладеть инструментом
большое достижение
СпойлерПоказать
How do you get to Carnegie Hall? Practice, for sure.
This is Scientific American 60 Seconds Science. I'm Karen Hopkin. This will just take a minute. You might also wanna switch on your alpha-synuclein gene and throw in a dual specificity phosphatase or two, because a new study finds that these and other genes are activated when professional musicians strut their stuff.
The findings are in the journal Nature Scientific Reports.
Mastering an instrument is no easy feat, it requires timing, coordination, emotional interpretation and an ability to integrate information that comes in through the ears, the eyes and the fingers.
But what gets rise to musical ability biologically speaking?
To find out researchers took blood samples from 10 professional musicians before and after they played a selection of pieces by Stravinsky, Haydn, Mozart and Bach and they identified all the genes that were turned on during the performance. That is those genes that actually got transcribed into RNAs that could be used to make proteins. What they saw was a boost in the activity of genes involved in neural growth and flexibility, which could account for musicians' brain being good at forging new connections.
Genes involved in motor control were also ________, as were those that light up the brain’s pleasure center.
Perhaps not surprisingly versions of about a third of these musically important genes are also known to be active in songbirds. Another creature whose livelihood depends on using musical talent to wow an audience.
Thanks for the minute. For Scientific American 60 Seconds Science. I'm Karen Hopkin.
Ответы к загадкам:
СпойлерПоказать
to strut one's stuff
to wow an audience
livelihood

60-second Listen and Transcript Challenge: Video 2

Добавлено: 23 апр 2018, 20:01
Brow
Genes involved in neural control would(?) also (wrapped up) (?) and were those that led up the brain’s pleasure centre.
Потыркался немного с этой фразой на 01:13 . Не, там за музыкой мало что слышно.
Похоже на
СпойлерПоказать
Genes involved in motor control were also worked up , as were those that light up the brain’s pleasure centre.