Lessons learned from fifty years of theory and practice in government language teaching

Как начать изучать язык с нуля, какой метод изучения языка выбрать, получить рекомендации по самостоятельному изучению языка, обсудить другие вопросы.

Модератор: zymbronia

Аватара пользователя
gavenkoa
Сообщения: 2800
Зарегистрирован: 01 мар 2018, 13:00
Благодарил (а): 3100 раз
Поблагодарили: 582 раза

#1

Сообщение gavenkoa »

Origin: http://sealang.net/archives/sla/gurt_1999_07.pdf

Paper highlights "lessons" learned by teaching various languages in Foreign Service Institute, U.S. Department of State. And each "lesson" is supported by research papers and explanations ))

To heat interest and for idlers brief content:
Lesson 1. Mature adults can learn a foreign language well enough through intensive language study to do things in the language (almost) as well as native speakers.

Lesson 2. “Language-learning aptitude” varies among individuals and affects their classroom learning success (but at least some aspects of aptitude can be learned).

Lesson 3. There is no “one right way” to teach (or learn) languages, nor is there a single “right” syllabus.

Lesson 4. Time on task and the intensity of the learning experience appear crucial.

Lesson 5. Learners’ existing knowledge about language affects their learning.

Lesson 6. A learner’s prior experience with learning (languages or other skills) also affects classroom learning.

Lesson 7. The importance of “automaticity” in building learner skill and confidence in speaking and reading a language is more important than has been recognized by the SLA [Second Language Acquisition] field over the last two decades.

Lesson 8. Learners may not learn a linguistic form until they are “ready,” but FSI’s experience indicates that teachers and a well designed course can help learners become ready earlier.

Lesson 9. A supportive, collaborative, responsive learning environment, with a rich variety of authentic and teacher-made resources, is very important in fostering effective learning.

Lesson 10. Conversation, which on the surface appears to be one of the most basic forms of communication, is actually one of the hardest to master.
К примеру они ссылаются на:
Diane Larsen-Freeman
(1991) has quoted Patsy Lightbown as estimating that young children spend
12,000 to 15,000 hours learning their native languages. At FSI, adult students in a
forty-four-week language program spend 1,100 hours in training to achieve a
highly significant proficiency level in a new language. They can do this because
they have learned how to learn.
Вот цитата с последней стрницы:
It is sometimes said at FSI that we began forty to fifty years ago with a metaphor of “teaching
the course,” but that, as the years have passed and we have understood more, we have moved
from that concept to “teaching the class,” to “teaching the students,” to “teaching each student,”
to the present metaphor of “helping each student find ways to learn.”
Нужно учесть что ученики FSI супер-мотивированые / взрослые / успешные / здоровые. Если смотреть на местное школьное и универское образование, то оно еще на уровне “teaching the course,”.

Статья бурно обсуждалась, поищите сами по заголовку, мне понравился комент:


For FSI a classroom is three students and one instructor who have successfully tested into FSI and are highly motivated to learn the language. Those type of classmates would probably be a tremendous asset in quickly achieving the high levels of language skill that FSI students achieve much faster than most of us do.

https://pathtoforeignservice.com/language-training-fsi/
Последний раз редактировалось gavenkoa 22 дек 2019, 11:29, всего редактировалось 1 раз.
Причина: fixed
За это сообщение автора gavenkoa поблагодарил:
QwestDay
Opt
Сообщения: 5751
Зарегистрирован: 15 апр 2018, 15:03
Благодарил (а): 73 раза
Поблагодарили: 401 раз

#2

Сообщение Opt »

gavenkoa пишет: 22 дек 2019, 03:04 At FSI, adult students in a
forty-four-week language program spend 1,100 hours in training to achieve a
highly significant proficiency level in a new language. They can do this because
they have learned how to learn.
Просто полнейший анекдот от британских ученых. Я бы хотел видеть хотя бы одного человека, который в взрослом возрасте выучил язык то такого уровня.за год. А особенно услышать. Одну даму знаю. Ей было около 20, утверждает, что выучила. Она она молдаванка. Это очень близкий язык. И работала полный год на измор. Не без того, что в школе что-то изучала. Пусть и немецкий. Но это тоже важно. Фактически учила второй иностранный. Больше о таких случаях ни разу не слышал. Эти же подают, как закономерность.
QwestDay
Сообщения: 820
Зарегистрирован: 02 мар 2018, 11:32
Благодарил (а): 664 раза
Поблагодарили: 211 раз

#3

Сообщение QwestDay »

gavenkoa, It must've been published 20 years ago (?) They must've discovered a great deal of new things by now. What's interesting to me is do we have scientists who study this field and can explain what the current situation is.
Аватара пользователя
gavenkoa
Сообщения: 2800
Зарегистрирован: 01 мар 2018, 13:00
Благодарил (а): 3100 раз
Поблагодарили: 582 раза

#4

Сообщение gavenkoa »

QwestDay пишет: 22 дек 2019, 11:14 It must've been published 20 years ago (?)
true
QwestDay пишет: 22 дек 2019, 11:14 They must've discovered a great deal of new things by now
People asked for something new on other discussion boards too...

One criticism directed to the paper is an assumption that learning should be performed in a class. We have lots of supported of class opposition on this forum ))

Another that they didn't evaluate knowledge retention. Some gov positions requires periodic examination and they test only reading / listening. One person said many of grads of FSI school struggle to carry oral conversation (and had back in classes).
Последний раз редактировалось gavenkoa 22 дек 2019, 12:19, всего редактировалось 1 раз.
Причина: fixed
QwestDay
Сообщения: 820
Зарегистрирован: 02 мар 2018, 11:32
Благодарил (а): 664 раза
Поблагодарили: 211 раз

#5

Сообщение QwestDay »

gavenkoa пишет: 22 дек 2019, 03:04 Lesson 10. Conversation, which on the surface appears to be one of the most basic forms of communication, is actually one of the hardest to master.
gavenkoa пишет: 22 дек 2019, 12:18 Some gov positions requires periodic examination and they test only reading / listening. One person said many of grads of FSI school struggle to carry oral conversation (and had back in classes).
That could explain why 1,100-hour training was enough.
За это сообщение автора QwestDay поблагодарил:
gavenkoa
zymbronia
Сообщения: 2552
Зарегистрирован: 02 мар 2018, 16:21
Благодарил (а): 195 раз
Поблагодарили: 409 раз

#6

Сообщение zymbronia »

Opt пишет: 22 дек 2019, 04:05 Я бы хотел видеть хотя бы одного человека, который в взрослом возрасте выучил язык то такого уровня.за год.
А как же Astrologer?
QwestDay
Сообщения: 820
Зарегистрирован: 02 мар 2018, 11:32
Благодарил (а): 664 раза
Поблагодарили: 211 раз

#7

Сообщение QwestDay »

Opt пишет: 22 дек 2019, 04:05 который в взрослом возрасте выучил язык то такого уровня.за год.
А не хотите увидеть тех кто так занимался? У нас тут всё по-другому, и чему тут удивляться что результаты другие если ты берешь других людей и делаешь с ними другое?
Opt
Сообщения: 5751
Зарегистрирован: 15 апр 2018, 15:03
Благодарил (а): 73 раза
Поблагодарили: 401 раз

#8

Сообщение Opt »

zymbronia пишет: 22 дек 2019, 14:43 А как же Astrologer?
С ним есть кому заниматься))
QwestDay пишет: 22 дек 2019, 14:49 А не хотите увидеть тех кто так занимался? У нас тут всё по-другому, и чему тут удивляться что результаты другие если ты берешь других людей и делаешь с ними другое?
Есть еще физиология мозга. И ее не обманешь. Ничего такого не применяют в США, чтобы не применяли в других странах. Там те же люди, только разве работают больше. Но не настолько больше, что мозг слепить за год, если ему в этом возрасте пять нужно.
Ответить
  • Похожие темы
    Ответы
    Просмотры
    Последнее сообщение

Вернуться в «Основной форум об изучении английского языка»