On RSE lifehacks: Necessity Is the Mother Of Invention

Обсуждение новшеств и изменений в ЕГЭ, ОГЭ, ВПР, ЗНО, ЦТ, ЕНТ. Стратегии общей подготовки и к отдельным частям экзамена. Особенности подготовки сильных и слабых учеников.

Модераторы: JamesTheBond, mikka

Аватара пользователя
Princess Leopoldina
Сообщения: 914
Зарегистрирован: 08 апр 2018, 13:12
Благодарил (а): 603 раза
Поблагодарили: 217 раз

#1

Сообщение Princess Leopoldina »

Dear colleagues,
Facing the necessity to recycle heaps of vocabulary RSE students meet in Listening and Reading sections AND bearing in mind Writing Task 39 regulations (namely, the asking 3 questions criterion), do you think it would prove practical to implement the following activity: paraphrase the questions to the Listening/Reading text using corresponding words from the text/script? I was thinking, that might help practice both vocabulary and asking questions. What do you say?

Let's discuss more lifehacks as well! I believe we should support each other in this battle (Struggle? Reality show?)
Последний раз редактировалось Princess Leopoldina 03 сен 2018, 22:18, всего редактировалось 3 раза.
Аватара пользователя
Princess Leopoldina
Сообщения: 914
Зарегистрирован: 08 апр 2018, 13:12
Благодарил (а): 603 раза
Поблагодарили: 217 раз

#2

Сообщение Princess Leopoldina »

I know it's a common practice to get Ss underline/highlight the relevant piece(s) of information in the text. Why not get them ask the very same questions with the corresponding idioms/collocations etc. from the initial Reading/Listening text?

P.S. Any ideas on tuning the activity are welcome!
Последний раз редактировалось Princess Leopoldina 03 сен 2018, 22:19, всего редактировалось 1 раз.
Аватара пользователя
Princess Leopoldina
Сообщения: 914
Зарегистрирован: 08 апр 2018, 13:12
Благодарил (а): 603 раза
Поблагодарили: 217 раз

#3

Сообщение Princess Leopoldina »

See how wonderful this is going to work: the colloqiual phrases Ss meet in Listening tasks might be used for writing a pesonal letter while neutral vocabulary available in Reading texts could prove useful for writing an essay. All within one exam outline!
За это сообщение автора Princess Leopoldina поблагодарил:
Mary May
Аватара пользователя
Princess Leopoldina
Сообщения: 914
Зарегистрирован: 08 апр 2018, 13:12
Благодарил (а): 603 раза
Поблагодарили: 217 раз

#4

Сообщение Princess Leopoldina »

[mention]Mary May[/mention] , I'm really glad to see you!

Bringing the lifehack to life would just be a bit of a routine for the teacher. But we all know how big things are done: distribute (the tasks) and share! Please, write in the thread or a private meassage if you're interested!
Aksamitka
Сообщения: 6438
Зарегистрирован: 28 фев 2018, 13:53
Благодарил (а): 764 раза
Поблагодарили: 3421 раз

#5

Сообщение Aksamitka »

I would say anything that can help your students is great.
Аватара пользователя
Princess Leopoldina
Сообщения: 914
Зарегистрирован: 08 апр 2018, 13:12
Благодарил (а): 603 раза
Поблагодарили: 217 раз

#6

Сообщение Princess Leopoldina »

Aksamitka,
Yes, I believe that's true.
Аватара пользователя
Princess Leopoldina
Сообщения: 914
Зарегистрирован: 08 апр 2018, 13:12
Благодарил (а): 603 раза
Поблагодарили: 217 раз

#7

Сообщение Princess Leopoldina »

A nice and helpful article on the matter
https://www.teachingenglish.org.uk/arti ... vocabulary
Аватара пользователя
Princess Leopoldina
Сообщения: 914
Зарегистрирован: 08 апр 2018, 13:12
Благодарил (а): 603 раза
Поблагодарили: 217 раз

#8

Сообщение Princess Leopoldina »

I'm going to try my lifehack in a 121 class tomorrow. Feedbackl will be provided!
Аватара пользователя
Princess Leopoldina
Сообщения: 914
Зарегистрирован: 08 апр 2018, 13:12
Благодарил (а): 603 раза
Поблагодарили: 217 раз

#9

Сообщение Princess Leopoldina »

Try 1
Highlighted ALL paraphrased statements in the reading text (DEMO-2019). Made up a list to memorize. Scanning through helped realize most best suited for Passive Vocabulary. Still, it needs a certain amount of practice anyway.

P.S. The key topic related passage could be used as an argumentation for the essay.

Use of the same exam task as a resource for the other part simplifies the learning process significantly.

This is the idea worth spreading behind the thread:)
Аватара пользователя
Princess Leopoldina
Сообщения: 914
Зарегистрирован: 08 апр 2018, 13:12
Благодарил (а): 603 раза
Поблагодарили: 217 раз

#10

Сообщение Princess Leopoldina »

Princess Leopoldina пишет: 08 сен 2018, 19:04 argumentation
to provide argumentation, I'm so sorry
Аватара пользователя
Princess Leopoldina
Сообщения: 914
Зарегистрирован: 08 апр 2018, 13:12
Благодарил (а): 603 раза
Поблагодарили: 217 раз

#11

Сообщение Princess Leopoldina »

Princess Leopoldina пишет: 08 сен 2018, 19:04 best suited Passive Vocabulary
For не нужен, конечно:)
Аватара пользователя
Princess Leopoldina
Сообщения: 914
Зарегистрирован: 08 апр 2018, 13:12
Благодарил (а): 603 раза
Поблагодарили: 217 раз

#12

Сообщение Princess Leopoldina »

A selection of vocabulary activities grouped by topic
https://www.cambridgeenglish.org/images ... vities.pdf
Ответить
  • Похожие темы
    Ответы
    Просмотры
    Последнее сообщение

Вернуться в «ОГЭ/ЕГЭ и аналогичные экзамены»