Эссе IELTS
Модератор: mikka
-
- Сообщения: 146
- Зарегистрирован: 02 мар 2018, 06:46
- Благодарил (а): 21 раз
- Поблагодарили: 84 раза
Mermaid,
И насчет Coherence and Cohesion добавлю.
Елена Базанова очень хорошо поясняла разницу между логикой русскоязычного и англоязычного писателя. Я, к сожалению, неточно уже помню детали, надеюсь, не перевру.
В английском логика идет Thesis - Justification - Proved thesis
То есть тезис/что хотим доказать - доказательства - тезис считается доказанным
В русском Thesis - Antithesis - Synthesis
То есть тезис - однако, тезис не всегда верен - выводы (верно при определенных обстоятельствах)
И в этом эссе как раз иллюстрируется русскоязычный подход, который у англоязычного эксперта вызывает вопросы )
То есть параграф хорошо развивать так, что в первом абзаце идет идея, например, что надо raise public awareness. Потом пример - как это можно сделать и за счет чего. Потом что это даст и к чему оно приведет. И вывод - значит такой метод имеет право на жизнь.
В англоязычных источниках есть идея о развитии параграфа как idea - why it's true - example - implications/effect of the example - conclude paragraph.
И насчет Coherence and Cohesion добавлю.
Елена Базанова очень хорошо поясняла разницу между логикой русскоязычного и англоязычного писателя. Я, к сожалению, неточно уже помню детали, надеюсь, не перевру.
В английском логика идет Thesis - Justification - Proved thesis
То есть тезис/что хотим доказать - доказательства - тезис считается доказанным
В русском Thesis - Antithesis - Synthesis
То есть тезис - однако, тезис не всегда верен - выводы (верно при определенных обстоятельствах)
И в этом эссе как раз иллюстрируется русскоязычный подход, который у англоязычного эксперта вызывает вопросы )
То есть параграф хорошо развивать так, что в первом абзаце идет идея, например, что надо raise public awareness. Потом пример - как это можно сделать и за счет чего. Потом что это даст и к чему оно приведет. И вывод - значит такой метод имеет право на жизнь.
В англоязычных источниках есть идея о развитии параграфа как idea - why it's true - example - implications/effect of the example - conclude paragraph.
- За это сообщение автора Natalie поблагодарили (всего 3):
- Белая Мишка, Yety, cherkas
- Mermaid
- Сообщения: 603
- Зарегистрирован: 06 мар 2018, 11:03
- Благодарил (а): 146 раз
- Поблагодарили: 425 раз
Natalie,
Вот просто огромное спасибо! Насчёт avoid в первом абзаце - так я его как раз и вычеркнула из варианта студентки (эти два тире как бы означают вычеркивание). Со всем остальным полностью согласна. Насчёт тезиса и антитезиса буду думать. Возможно, мне и правда не нужно было пользоваться пособием Collins Writing for IELTS.
Вот просто огромное спасибо! Насчёт avoid в первом абзаце - так я его как раз и вычеркнула из варианта студентки (эти два тире как бы означают вычеркивание). Со всем остальным полностью согласна. Насчёт тезиса и антитезиса буду думать. Возможно, мне и правда не нужно было пользоваться пособием Collins Writing for IELTS.
- Mermaid
- Сообщения: 603
- Зарегистрирован: 06 мар 2018, 11:03
- Благодарил (а): 146 раз
- Поблагодарили: 425 раз
Natalie,
В Collins-е на стр. 21 даётся template к сочинению типа What is the solution? После указания непостредственно solution идут specific actions, then positive consequences and drawbacks. Исходя из этого ученица и действовала. Причём там рекомендуется дать 3 решения проблемы. А вот сейчас я посмотрела видео по этой ссылке:
- вижу, что, действительно, структура иная:
para1
1. State the problem
2. Explain what the problem is
3. Result of the problem
4. Example
para2
1. State solution
2. Explain how it will solve the problem
3. Example
Тут есть над чем крепко задуматься.
В Collins-е на стр. 21 даётся template к сочинению типа What is the solution? После указания непостредственно solution идут specific actions, then positive consequences and drawbacks. Исходя из этого ученица и действовала. Причём там рекомендуется дать 3 решения проблемы. А вот сейчас я посмотрела видео по этой ссылке:
- вижу, что, действительно, структура иная:
para1
1. State the problem
2. Explain what the problem is
3. Result of the problem
4. Example
para2
1. State solution
2. Explain how it will solve the problem
3. Example
Тут есть над чем крепко задуматься.
Последние два эссе (convenience food and biodiversity) мне лично тяжело было читать. Имеются явные проблемы с организацией и cohererence. К примеру, аргументы к первому эссе все перемешаны. Если мы обозначим аргументы ЗА то, что convenience food займет место обычной еды как (+), а аргументы ПРОТИВ как (-), вот что получается:
Convenience food is popular because of its cooking ease and speed.(+) On the other side, it is not neither good-tasted nor healthy.(-) That is the reason why pre-made food, that includes fast and frozen food and instant noodles, will never become nearly as popular as home-made food.
If to look at the food that is made traditionally with long cooking process, the drawbacks are obvious. Not everybody has skills to cook well, neither can they cook as fast as convenience food can be made.(+) Nevertheless, people prefer eating food they enjoy and they also would rather have a healthy meal.(-)
Было бы понятнее, если аргументы ЗА были бы в одном параграфе, а против - в другом. Тогда не пришлось бы так часто переключаться. Опять же, если начать с мнения, противоположного собственному, в следующем параграфе можно с ним поспорить, и как-то прийти к заключению, что convenience food не заместит обычную еду. А тут собственное мнение не очень-то доказано, даже эти аргументы места меньше занимают.
Потом, все-таки аргументы должны быть подкреплены примерами или объяснениями. В данном эссе они не развернуты.
Что касается эссе о biodiversity, это solution essay. В нем нужно показать, как решение поможет проблеме, т.е. убедительно написать что произойдет в результате, почему это хорошо и т.д. Писать, почему это не сработает ИМХО не стоит. Вы предлагаете это решение, и ваше дело доказать, что оно поможет, а не наоборот. Есть другой тип задания, когда предлагается готовое решение проблемы и просят его оценить и предложить что-то получше. Вот в этом случае надо рассматривать насколько это решение feasible. Но в этом эссе такого вопроса не было.
В общем, над содержанием здесь можно поработать).
Convenience food is popular because of its cooking ease and speed.(+) On the other side, it is not neither good-tasted nor healthy.(-) That is the reason why pre-made food, that includes fast and frozen food and instant noodles, will never become nearly as popular as home-made food.
If to look at the food that is made traditionally with long cooking process, the drawbacks are obvious. Not everybody has skills to cook well, neither can they cook as fast as convenience food can be made.(+) Nevertheless, people prefer eating food they enjoy and they also would rather have a healthy meal.(-)
Было бы понятнее, если аргументы ЗА были бы в одном параграфе, а против - в другом. Тогда не пришлось бы так часто переключаться. Опять же, если начать с мнения, противоположного собственному, в следующем параграфе можно с ним поспорить, и как-то прийти к заключению, что convenience food не заместит обычную еду. А тут собственное мнение не очень-то доказано, даже эти аргументы места меньше занимают.
Потом, все-таки аргументы должны быть подкреплены примерами или объяснениями. В данном эссе они не развернуты.
Что касается эссе о biodiversity, это solution essay. В нем нужно показать, как решение поможет проблеме, т.е. убедительно написать что произойдет в результате, почему это хорошо и т.д. Писать, почему это не сработает ИМХО не стоит. Вы предлагаете это решение, и ваше дело доказать, что оно поможет, а не наоборот. Есть другой тип задания, когда предлагается готовое решение проблемы и просят его оценить и предложить что-то получше. Вот в этом случае надо рассматривать насколько это решение feasible. Но в этом эссе такого вопроса не было.
В общем, над содержанием здесь можно поработать).
- Mermaid
- Сообщения: 603
- Зарегистрирован: 06 мар 2018, 11:03
- Благодарил (а): 146 раз
- Поблагодарили: 425 раз
Очень важен для меня вопрос (к тем, кто готовит и готовится к IELTS) - какую книгу по райтингу, в частности эссе, вы рекомендуете? Мы с ученицей перелопатили Коллинз, Хиггинс, Essay Writing for English Tests, но ни одна из них не даёт ощущения полной и, если так можно выразиться, "правильной". О книге Коллинз упоминали здесь, что не очень форматные формулировки эссе. Кроме того, структура её такова, что писать эссе нужно с самого начала, а информация о том, как строить параграф, писать топик сентенс и т.д., даётся ближе к середине. Кто как выходит из этого положения?
Разные авторы, к тому же, по-разному строят абзацы в body- кто-то рекомендует писать conclusion к каждому абзацу (отсылая к первому абзацу, то есть Introduction), кто-то нет (как вариант - пишут result or supporting evidence), кто-то вторым предложением развивает мысль первого, а кто-то даёт сразу пример. Я понимаю, что можно варьировать, но как лучше с точки зрения экзаменатора, который всё это будет оценивать? Не хочется потерять баллы.
Разные авторы, к тому же, по-разному строят абзацы в body- кто-то рекомендует писать conclusion к каждому абзацу (отсылая к первому абзацу, то есть Introduction), кто-то нет (как вариант - пишут result or supporting evidence), кто-то вторым предложением развивает мысль первого, а кто-то даёт сразу пример. Я понимаю, что можно варьировать, но как лучше с точки зрения экзаменатора, который всё это будет оценивать? Не хочется потерять баллы.
- Mermaid
- Сообщения: 603
- Зарегистрирован: 06 мар 2018, 11:03
- Благодарил (а): 146 раз
- Поблагодарили: 425 раз
Уважаемые коллеги, прошу покритиковать очередное эссе.
New technologies and ways of buying and selling are transforming the lives of consumers. To what extent do you agree or disagree with this opinion?
It is considered that new technology and shopping process have an impact on the life of a consumer. I believe that new ways to sell and buy products gradually change people's lives. This essay will first discuss how new technology and ways of purchasing transform society and then will look at what rate the change is.
New technology and ways of buying and selling have a great influence on the consumers' lives. When economy was represented only as an exchanging process without use of money, the purchasing was essential for people. It is worth noting that throughout history new ways to buy and sell products greatly transformed the consumer lives. Nowadays, when technology becomes more popular as well as new ways of shopping, such as online purchasing, are growing in use, population starts to realise how buying and selling products can be more convenient, if they use new technology. Soon people may start having a more sedentary and inactive way of life, as a result of the shopping using Internet and possibility of delivery.
The new inventions and ways of purchasing has a rather slow impact on the lives of the consumers. Most of the new popular technology was invented in early twentieth century, but it became wide-known only a few decades later. It took time to develop invention. For instance, firstly Internet was not as full of information as it is now. Many websites were created, designed and filled with new data. So, even though the impact is great, it is slow.
To sum up, new technologies had ways of shopping historically had a great impact on the society. However, it took time to influence the consumers' lives.
New technologies and ways of buying and selling are transforming the lives of consumers. To what extent do you agree or disagree with this opinion?
It is considered that new technology and shopping process have an impact on the life of a consumer. I believe that new ways to sell and buy products gradually change people's lives. This essay will first discuss how new technology and ways of purchasing transform society and then will look at what rate the change is.
New technology and ways of buying and selling have a great influence on the consumers' lives. When economy was represented only as an exchanging process without use of money, the purchasing was essential for people. It is worth noting that throughout history new ways to buy and sell products greatly transformed the consumer lives. Nowadays, when technology becomes more popular as well as new ways of shopping, such as online purchasing, are growing in use, population starts to realise how buying and selling products can be more convenient, if they use new technology. Soon people may start having a more sedentary and inactive way of life, as a result of the shopping using Internet and possibility of delivery.
The new inventions and ways of purchasing has a rather slow impact on the lives of the consumers. Most of the new popular technology was invented in early twentieth century, but it became wide-known only a few decades later. It took time to develop invention. For instance, firstly Internet was not as full of information as it is now. Many websites were created, designed and filled with new data. So, even though the impact is great, it is slow.
To sum up, new technologies had ways of shopping historically had a great impact on the society. However, it took time to influence the consumers' lives.
-
- Сообщения: 1765
- Зарегистрирован: 04 мар 2018, 21:25
- Благодарил (а): 249 раз
- Поблагодарили: 865 раз
-It is considered generally agreed/accepted that
-In this essay I will discuss or "essay will demonstrate"
- then I will look at what the rate of (this) change
-New technology and ways of buying and selling have a great influence on the consumers' lives. repeat
- When economy was represented only as an exchanging process without use of money, the purchasing was essential for people. ??? doesn't make sense
- new ways to buy and sell products greatly transformed the consumer lives... repeat
- technology becomes more popular advances
-
-firstly at the beginning the Internet
-Many websites were created, designed and filled ... need rephrasing
-technologies had ways of shopping historically had ??
this essay is really bad and need more work.
-In this essay I will discuss or "essay will demonstrate"
- then I will look at what the rate of (this) change
-New technology and ways of buying and selling have a great influence on the consumers' lives. repeat
- When economy was represented only as an exchanging process without use of money, the purchasing was essential for people. ??? doesn't make sense
- new ways to buy and sell products greatly transformed the consumer lives... repeat
- technology becomes more popular advances
-
they already haveSoon people may start having a more sedentary
-firstly at the beginning the Internet
-Many websites were created, designed and filled ... need rephrasing
-technologies had ways of shopping historically had ??
this essay is really bad and need more work.
- Yety
- Сообщения: 11163
- Зарегистрирован: 28 фев 2018, 23:44
- Благодарил (а): 3371 раз
- Поблагодарили: 5387 раз
Repetition is the mother of learning, they say...
new ways to sell and buy products (gradually) change are gradually changing people's lives
ways of purchasing transform are transforming the society
Nowadays, when technology becomes is becoming more popular
всевозможные тенденции, графики, врЕменные процессы, которые противостоят обычным событиям и вневременнЫм обобщениям.
Пардон за самоцитирование, но этот недочет всплывает в третий раз.)
... and more work still.
new ways to sell and buy products (gradually) change are gradually changing people's lives
ways of purchasing transform are transforming the society
Nowadays, when technology becomes is becoming more popular
всевозможные тенденции, графики, врЕменные процессы, которые противостоят обычным событиям и вневременнЫм обобщениям.
Пардон за самоцитирование, но этот недочет всплывает в третий раз.)
... and more work still.
Последний раз редактировалось Yety 17 окт 2018, 00:37, всего редактировалось 1 раз.
-
- Сообщения: 1765
- Зарегистрирован: 04 мар 2018, 21:25
- Благодарил (а): 249 раз
- Поблагодарили: 865 раз
hmm ...
plenty of technology becomes in Google books
also
technology advances
though many examples in here use advances as a noun.
plenty of technology becomes in Google books
also
technology advances
though many examples in here use advances as a noun.
- Yety
- Сообщения: 11163
- Зарегистрирован: 28 фев 2018, 23:44
- Благодарил (а): 3371 раз
- Поблагодарили: 5387 раз
Well, perhaps I'm being overscrupulous and it might not be so much a mistake (considering the dynamic character of become and advance), but it just sounded better in the progressive form.
It might also be noticed that most (a lot of) 'technology becomes' examples are used in clauses with AS, a conjunction that can 'take over' the continuous aspect of an action - usually in the past, but present tenses should generally reflect their past counterparts in usage:
Salvador (Почему тут длительное время?)
That does not seem to be the case with technology is becoming.
Which doesn't prove anything, though.
It might also be noticed that most (a lot of) 'technology becomes' examples are used in clauses with AS, a conjunction that can 'take over' the continuous aspect of an action - usually in the past, but present tenses should generally reflect their past counterparts in usage:
Salvador (Почему тут длительное время?)
That does not seem to be the case with technology is becoming.
Which doesn't prove anything, though.
- Mermaid
- Сообщения: 603
- Зарегистрирован: 06 мар 2018, 11:03
- Благодарил (а): 146 раз
- Поблагодарили: 425 раз
tourist, Yety,
спасибо! Вчера и позавчера был полный завал, сегодня внимательно всё просмотрю и учту. Будем работать! Что-то сочинения не улучшаются, некое плато, видимо, наступило.
Present Continuous - of course!!!
спасибо! Вчера и позавчера был полный завал, сегодня внимательно всё просмотрю и учту. Будем работать! Что-то сочинения не улучшаются, некое плато, видимо, наступило.
Present Continuous - of course!!!
- Mermaid
- Сообщения: 603
- Зарегистрирован: 06 мар 2018, 11:03
- Благодарил (а): 146 раз
- Поблагодарили: 425 раз
Добрый вечер, коллеги!
Прошу проверить эссе на тему:
Learning to manage money is one of the key aspects of adult life. How in your view can individals best learn to manage their money?
All adults should be able to balance their disposable income, on the one hand, and household expenditures, on the other hand. Individuals can learn to control incomings and outgoings from an example, for instance from parents or from teachers at schools and universities. This essay will first discuss the parents' impact on the ability of an adult to manage money and then it will show how essential the influence of teachers is in this regard.
Learning by example is both an important skill and an effective method to discover how to make decisions about spending money. Children observe how parents choose whether to make purchases or save their income. As they become adolescents, they start to realise how to manage their own pocket money and earnings. At the same time, teenagers find out the difference between a real need and a craving. So, from their early years, children can learn to deal with their money from their families, both nuclear and extended.
School and university program includes subjects, such as economics and money management, which help with the knowledge of a budgeting. They teach technics, which includes looking for the most cost-effective alternative, favouring expenditures on the interest bearing items over all others and gaining greater control over outgoings and incomings, both in personal matter and business perspective. Unfortunately, it is often just a cold theory without any practice, so that the recieved knowledge on the money management remain theoretical and remote having no bearing on individuals' daily life.
To sum up, from the childhood people learn how to manage their expenditures from their parents' example. The knowledge of the balance between disposable income and expenses can be developed by classes at schools and universities. Nonetheless, in my opinion, learning from parents' example is the most effective way to learn how to manage money.
Прошу проверить эссе на тему:
Learning to manage money is one of the key aspects of adult life. How in your view can individals best learn to manage their money?
All adults should be able to balance their disposable income, on the one hand, and household expenditures, on the other hand. Individuals can learn to control incomings and outgoings from an example, for instance from parents or from teachers at schools and universities. This essay will first discuss the parents' impact on the ability of an adult to manage money and then it will show how essential the influence of teachers is in this regard.
Learning by example is both an important skill and an effective method to discover how to make decisions about spending money. Children observe how parents choose whether to make purchases or save their income. As they become adolescents, they start to realise how to manage their own pocket money and earnings. At the same time, teenagers find out the difference between a real need and a craving. So, from their early years, children can learn to deal with their money from their families, both nuclear and extended.
School and university program includes subjects, such as economics and money management, which help with the knowledge of a budgeting. They teach technics, which includes looking for the most cost-effective alternative, favouring expenditures on the interest bearing items over all others and gaining greater control over outgoings and incomings, both in personal matter and business perspective. Unfortunately, it is often just a cold theory without any practice, so that the recieved knowledge on the money management remain theoretical and remote having no bearing on individuals' daily life.
To sum up, from the childhood people learn how to manage their expenditures from their parents' example. The knowledge of the balance between disposable income and expenses can be developed by classes at schools and universities. Nonetheless, in my opinion, learning from parents' example is the most effective way to learn how to manage money.
-
- Сообщения: 1765
- Зарегистрирован: 04 мар 2018, 21:25
- Благодарил (а): 249 раз
- Поблагодарили: 865 раз
Mermaid,
just a couple of stupid questions,if I may )
Who are your students?
I mean their age, level of education ,motivation for taking IELTS ?
Judging by their reasoning and juvenile attitude,they seem to be very immature and/or unsophisticated.
I realize it could be difficult for them to express their opinions because of a poor grasp of English,
but I suspect it would be a difficult task to do even in Russian.
Tell me I'm wrong,please )
just a couple of stupid questions,if I may )
Who are your students?
I mean their age, level of education ,motivation for taking IELTS ?
Judging by their reasoning and juvenile attitude,they seem to be very immature and/or unsophisticated.
I realize it could be difficult for them to express their opinions because of a poor grasp of English,
but I suspect it would be a difficult task to do even in Russian.
Tell me I'm wrong,please )
- Mermaid
- Сообщения: 603
- Зарегистрирован: 06 мар 2018, 11:03
- Благодарил (а): 146 раз
- Поблагодарили: 425 раз
tourist,
I don't think you are wrong but probably you are exaggerating a bit. The essays are wtitten by the same student, who is 16. Motivation for taking IELTS - going to study in Canada next year.
Back to the essay - I would be really grateful for your corrections and suggestions.
I don't think you are wrong but probably you are exaggerating a bit. The essays are wtitten by the same student, who is 16. Motivation for taking IELTS - going to study in Canada next year.
Back to the essay - I would be really grateful for your corrections and suggestions.
-
- Сообщения: 2540
- Зарегистрирован: 11 май 2018, 09:36
- Благодарил (а): 148 раз
- Поблагодарили: 144 раза
Это называется марксистская диалектика )Natalie пишет: ↑13 сен 2018, 16:13
Елена Базанова очень хорошо поясняла разницу между логикой русскоязычного и англоязычного писателя. Я, к сожалению, неточно уже помню детали, надеюсь, не перевру.
В английском логика идет Thesis - Justification - Proved thesis
То есть тезис/что хотим доказать - доказательства - тезис считается доказанным
В русском Thesis - Antithesis - Synthesis
Но, она происходит от философии Гегеля, а диалектика вообще, из средневековой философии, а она опиралась на древнегреческую.
- Mermaid
- Сообщения: 603
- Зарегистрирован: 06 мар 2018, 11:03
- Благодарил (а): 146 раз
- Поблагодарили: 425 раз
Попробую сама подкорректировать. Что мне в первую очередь бросилось в глаза из грамматических ошибок:
with the knowledge of a budgeting
They teach technics, which includes
so that the recieved knowledge on the money management remain theoretical...
По содержанию:
Я бы не сказала, что текст незрелый. Лексика порой даже излишне "зрелая". Но зачастую ученица отвлекается от сути "ради красного словца" - например, стоило ли упоминать не просто families, а "both nuclear and extended", а также household expenditures в первой же строке, без указания иных expenditures?
Ещё: в вопросе речь идёт о людях в принципе, скорее даже взрослых, а в сочинении о детях и молодёжи только. (Или это я придираюсь?)
К тому же, примеров реальных не указано. Как-то так видятся мне недостатки этого сочинения.
Какие есть соображения у коллег?
with the knowledge of a budgeting
They teach technics, which includes
so that the recieved knowledge on the money management remain theoretical...
По содержанию:
Я бы не сказала, что текст незрелый. Лексика порой даже излишне "зрелая". Но зачастую ученица отвлекается от сути "ради красного словца" - например, стоило ли упоминать не просто families, а "both nuclear and extended", а также household expenditures в первой же строке, без указания иных expenditures?
Ещё: в вопросе речь идёт о людях в принципе, скорее даже взрослых, а в сочинении о детях и молодёжи только. (Или это я придираюсь?)
К тому же, примеров реальных не указано. Как-то так видятся мне недостатки этого сочинения.
Какие есть соображения у коллег?
-
- Сообщения: 1765
- Зарегистрирован: 04 мар 2018, 21:25
- Благодарил (а): 249 раз
- Поблагодарили: 865 раз
Mermaid,
Is it the same student who wrote about the incredible freedoms Afghani women enjoy ? )
It looks like I've been underestimating her abilities.)
This time it's a bit of an extreme in the opposite direction,though.)
Some obvious points to consider :
- balance disposable income ... and household expenditures - > balance disposable income and expenses
-to make purchases -> to buy things
-real need and a craving -> needs and wants/what is essential and what is desirable
-as you've already mentioned :
families, both nuclear and extended- >parents and other relatives
-techniks -> techniques
cost-effective alternatives/expenditures/purchases
these terms belong to board meeting between CEOs and financial directors, not to family budgeting.
interest bearing items... OMG (see above)
- in personal matterS
- cold theory without any practice -> theoretical construct without any practical value
-knowledge on the money management -> knowledge of money management/money management skills
- the knowledge ... can be developed by classes at schools and universities ->
these skills can be learnt at
As always,my advice is limited to word usage only.
Comments pertaining to all other aspects of the test
will be should be added by the actual teachers.
Is it the same student who wrote about the incredible freedoms Afghani women enjoy ? )
It looks like I've been underestimating her abilities.)
This time it's a bit of an extreme in the opposite direction,though.)
Some obvious points to consider :
- balance disposable income ... and household expenditures - > balance disposable income and expenses
-to make purchases -> to buy things
-real need and a craving -> needs and wants/what is essential and what is desirable
-as you've already mentioned :
families, both nuclear and extended- >parents and other relatives
-techniks -> techniques
cost-effective alternatives/expenditures/purchases
these terms belong to board meeting between CEOs and financial directors, not to family budgeting.
interest bearing items... OMG (see above)
- in personal matterS
- cold theory without any practice -> theoretical construct without any practical value
-knowledge on the money management -> knowledge of money management/money management skills
- the knowledge ... can be developed by classes at schools and universities ->
these skills can be learnt at
As always,my advice is limited to word usage only.
Comments pertaining to all other aspects of the test
will be should be added by the actual teachers.
- Yety
- Сообщения: 11163
- Зарегистрирован: 28 фев 2018, 23:44
- Благодарил (а): 3371 раз
- Поблагодарили: 5387 раз
Just a couple more things...
- learn ... from/by (an?) example - somehow, the article feels redundant (as in learn from experience); besides, there's none just below: "Learning by example...")
- teenagers (find out) learn to see? the difference
- between a real need and a craving - see above or, between needs and whims? - much less frequent, though
- A School and university programS/curricula? includes
- They teach techniques, which includes
- knowledge ... remainS theoretical
- from the childhood
- learn ... from/by (an?) example - somehow, the article feels redundant (as in learn from experience); besides, there's none just below: "Learning by example...")
- teenagers (find out) learn to see? the difference
- between a real need and a craving - see above or, between needs and whims? - much less frequent, though
- A School and university programS/curricula? includes
- They teach techniques, which includes
- knowledge ... remainS theoretical
- from the childhood
- Alexey9999
- Сообщения: 4
- Зарегистрирован: 18 ноя 2018, 18:10
Какой балл нужен автору эссе?
-
- Похожие темы
- Ответы
- Просмотры
- Последнее сообщение
-
-
Проверке эссе ielts
МарияИсакова » 16 фев 2019, 21:37 » в форуме Основной форум об изучении английского языка - 3 Ответы
- 447 Просмотры
-
Последнее сообщение Aksamitka
16 фев 2019, 22:11
-
-
- 1 Ответы
- 1485 Просмотры
-
Последнее сообщение Aksamitka
01 ноя 2023, 22:06
-
-
Ielts эссе. Тянет на 7 баллов?
Max9965 » 14 окт 2022, 12:45 » в форуме ОГЭ/ЕГЭ и аналогичные экзамены - 3 Ответы
- 1081 Просмотры
-
Последнее сообщение Aksamitka
19 окт 2022, 09:12
-
-
- 10 Ответы
- 869 Просмотры
-
Последнее сообщение knighterrant
14 апр 2020, 22:28
-
- 3 Ответы
- 1225 Просмотры
-
Последнее сообщение Chaika
04 янв 2020, 03:10
-
- 36 Ответы
- 4400 Просмотры
-
Последнее сообщение Sam Beckett
22 фев 2024, 09:25
-
-
Шаблоны для письма и эссе ЕГЭ
Jane Eyre » 14 фев 2019, 19:45 » в форуме ОГЭ/ЕГЭ и аналогичные экзамены - 5 Ответы
- 1100 Просмотры
-
Последнее сообщение Jane Eyre
17 фев 2019, 16:48
-